No to sobie pogadaliśmy.... Coraz częściej dzwonią do nas automaty

2021-11-05 15:00:00(ost. akt: 2021-11-05 20:47:06)

Autor zdjęcia: pixabay.com

— Halo, dzień dobry? W ten sposób najczęściej zaczyna się rozmowa telefoniczna. W trakcie rozmowy bardzo często nasz rozmówca sprawia wrażenie, że nas nie słucha. A może tak jest?

Odbieramy telefon i słyszymy miły, choć nieco dziwny głos. Zadając pytanie mamy wrażenie, że rozmówca nas nie rozumie… jednak to nie powinno nas dziwić, bo wokół spotykamy ludzi, którzy mają problem ze zrozumieniem prostego pytania. Czasem dajemy się złapać, ale… często okazuje się, że jest to… automat.

Coraz częściej pracę ludzi zastępują automaty, a rozmówcy nie zawsze zdają sobie z tego sprawę. Jednak kiedy już wiemy, może być… zabawnie. Sztuczna inteligencja ma zaprogramowane „słowa kluczowe” i jeśli wychodzimy poza ich narzucone ramy, po prostu się gubią.


Możemy bronić się przed niechcianymi reklamami, dodając dany numer do tzw. "czarnej listy" w smartfonie. Często jednak numer już został oznaczony i widzimy, że jest to „potencjalny spam”.

Jak się okazuje, automatem, który reklamuje panele fotowoltaiczne zainteresował Urząd Komunikacji Elektronicznej. Zaplanowano już kontrolę reklamy, z której „obecności” nie każdy zdaje sobie sprawę.

Jak czytamy na Twitterze "Prezes UKE, prowadząc monitoring działań, które potencjalnie naruszają art. 172 Pt zidentyfikował, że działanie takie prowadzi przedsiębiorca wskazany w korespondencji".

Tym razem automat informuje o trwającej w woj. warmińsko-mazurskim akcji, której celem jest zadbanie o zdrowie. Czy chodzi o troskę o nasze zdrowie psychiczne, trudno to rozstrzygnąć. Posłuchajcie sami choć... pomysłów mi zabrakło.


dar

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5