Podróżni czekali, bo padł system informatyczny na granicy

2017-07-29 11:07:23(ost. akt: 2017-07-29 11:28:27)

Autor zdjęcia: Czytelnik

Awaria systemów informatycznych służb granicznych na wszystkich przejściach z obwodem kaliningradzkim w naszym województwie wydłużyła wczoraj kolejki oczekujących na wjazd do Polski. Podróżni denerwowali się opieszałością odpraw. Zaproponowaliśmy pogranicznikom proste rozwiązanie.
Wczoraj wieczorem czytelnik (imię i nazwisko znane redakcji) poinformował nas, że po polskiej stronie przejścia granicznego Bezledy - Bagrationowsk, na wjazd do Polski oczekuje już cztery godziny. Nie szczędził niemiłych słów pod adresem polskich służb granicznych.

- Rosjanie odprawili mnie w ciągu 15 minut. Wjechałem na polską stronę i stoję. Czy polskim służbom nie chce się pracować? - krzyczał przez telefon.

Postanowiliśmy to wyjaśnić.

- Na wszystkich przejściach granicznych w naszym województwie mieliśmy awarię systemów informatycznych - tłumaczy rzecznik Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej w Kętrzynie por. SG Mirosława Aleksandrowicz.

- Na przejściu w Bezledach do unieruchomienia systemów doszło ok. godz. 16:50 i trwało to do około godz. 19. W Grzechotkach, Gołdapi i Gronowie awaria wystąpił już około godz. 13. System informatyczny nie jest zarządzany na poziomie placówek Straży Granicznej ani oddziału i nie mamy wpływu na czas kiedy awaria zostanie usunięta - wyjaśnia Mirosława Aleksandrowicz.

Rzeczniczka tłumaczy, że w takiej sytuacji Straż Graniczna wprowadza uproszczoną odprawę graniczną jednak nie jest to możliwe natychmiast po awarii. - Mija pewien czas po którym możemy przystąpić do uproszczonych odpraw i wówczas tworzy się kolejka oczekujących - wyjaśniła.

Sugerowaliśmy, żeby w takich sytuacjach funkcjonariusze SG informowali podróżnych o awarii.

- Na poniedziałkowej odprawie zastanowimy się nad takim rozwiązaniem aby w przyszłości unikać nieporozumień. Problem w tym, że czasem awaria trwa tylko kilka minut i zanim poinformujemy o tym podróżnych już jest po awarii. Tak było dziś rano. Zgadzam się z panem, że jeśli awaria trwa zbyt długo trzeba będzie o tym informować podróżnych - dodała Mirosława Aleksandrowicz.

Andrzej Grabowski
a.grabowski@gazetaolsztynska.pl

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij



Źródło: Gazeta Olsztyńska

Komentarze (16) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. xmen #2299020 | 195.136.*.* 1 sie 2017 10:44

    Panie z SG musiały obrobić :D

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

  2. padnięty #2297969 | 195.136.*.* 30 lip 2017 13:16

    padłem ze śmiechu jak zauważyłem ze padł system dla SG brawo redaktorze!!!!!!:))))))) lol

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  3. chudy #2297949 | 91.196.*.* 30 lip 2017 12:36

    jacy tu wszyscy madrzy kazdy przesciga sie swoja madroscia a to przemytnicy a to system a sami nie sa lepsi

    odpowiedz na ten komentarz

  4. padł #2297805 | 178.235.*.* 30 lip 2017 08:35

    czy padnął?

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  5. zorz #2297803 | 88.156.*.* 30 lip 2017 08:33

    Ale tu mądrości, na tym forum!

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (16)
2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5