Uczniowie z Krawczyk pojechali na wycieczkę do Torunia

2016-06-07 14:53:16(ost. akt: 2016-06-07 15:04:32)
W środę 1 czerwca uczniowie z klas IV-VI ze Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Krawczykach wyruszyli na 3-dniową wycieczkę do Torunia, gdzie zwiedziliśmy najciekawsze miejsca, które przykuwają uwagę turystów.
Wyjechaliśmy o g. 7 spod budynku naszej szkoły. Jechaliśmy długo, aż w końcu w południe ujrzeliśmy tablicę z napisem "Toruń". Zmęczeni podróżą, ale ciekawi świata, po obiedzie i zakwaterowaniu w pokojach koszar Fortu IV, ruszyliśmy na Stare Miasto.

Przewodnik pokazał nam m.in. wpisaną na listę UNESCO Gotycką Starówkę z Rynkiem, Krzywą Wieżę, Ruiny Zamku Krzyżackiego z murami obronnymi, dom i pomnik Mikołaja Kopernika. Po zwiedzaniu mieliśmy czas na kupienie pamiątek i odpoczynek.

Po kolacji zwiedziliśmy z przewodnikiem Fort IV — od placu broni przez część koszarową z wejściem do prochowni. Następnie przeszliśmy podziemnym tunelem z pochodniami na koronę Fortu. Najwięcej emocji dostarczyły dzieciom podchody po Forcie, czyli gry terenowe, po których nastąpiło pieczenie kiełbasek przy ognisku.

Drugiego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy do Orbitarium, gdzie każdy mógł sterować sondą kosmiczną, zwiedziliśmy Muzeum Etnograficzne, a następnie był rejs po Wiśle. Po powrocie do Fortu miały miejsce gry i zabawy integracyjne. O g. 18 wzięliśmy udział w warsztatach pieczenia piernika oraz w konkursie odgadywania przypraw z poczęstunkiem — pierniczkiem. Następnie obejrzeliśmy prezentację multimedialną o historii piernika. O 19 zjedliśmy kolację i bawiliśmy się do 22 na dyskotece. Tak minął kolejny, cudowny dzień.

Kolejnego wyjechaliśmy do Solca Kujawskiego, gdzie podczas spaceru z przewodnikiem cofnęliśmy się do ery dinozaurów. Wzdłuż ścieżki dydaktycznej rozmieszczone były rekonstrukcje mezozoicznych gadów i płazów o naturalnej wielkości.

Następnie zwiedziliśmy Muzeum Ziemi i przeżyliśmy fantastyczny seans w kinie 5D, w którym oprócz trójwymiarowego obrazu, widzowie mogli doznawać także innych wrażeń zmysłowych, dźwiękowych, ruchowych, dotykowych i zapachowych. Po obiedzie udaliśmy się do Parku Rozrywki, gdzie znajdują się nowoczesne urządzenia, które dostarczyły dzieciom sporej dawkę emocji. Zmęczeni, ale szczęśliwi, ok. g. 21 wróciliśmy do domu.